Yaz geldi! Kilolara veda zamanı

[vc_row equal_height=”yes” content_placement=”middle” type=”vc_default” margin_top=”5″ margin_bottom=”10″ css=”.vc_custom_1505399823785{padding-top: 5px !important;padding-bottom: 20px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

Yaz geldi kapımıza dayandı; birçoğumuz kilolarla nasıl başedeceğimizi düşünüyoruz.Kişiye özel hazırlanmamış ve kilo korumaya yönelik olmayan yöntemler de kesin çözüm değil, birçok insan hayatı boyunca bunu tecrübe etmiş oluyor. Aslında kilo vermek ve kilomuzu korumak o kadar da zor değil, ufak detaylara dikkat ederek her şeyi yiyerek, kilo almayacağız ve kilomuzu koruyabileceğiz. İşte bunun için size birkaç öneri:

1-hızlı yemekten vazgeçin. Besinleri yavaş çiğneyin. Ana öğünleriniz en az 15 – 20 dakika sürmeli. Çünkü beyine tokluk sinyali bu kadar sürede ulaşır. Eğer besinleri hızla çiğnerseniz kontrolünüzü yitirerek bu süre içinde daha fazla ve gereksiz besin tüketmiş olursunuz.

2- Su tüketiminize dikkat edin.Her gün, özellikle bu sıcak yaz aylarında 2 litre su içmeyi alışkanlık haline getirin. Gün içinde düzenli olarak tüketeceğiniz su metabolizmanızı hızlandırır ve toksinlerimizden kurtulmamıza yardımcı olur. İçeceğimiz bu suyu da güne dengeli bir şekilde yaymalıyız. Bir kerede çok miktarda içtiğimiz suyun bize faydası koşarak tuvalete gitmek olacaktır. Bu dengeyi kurabilmek için her öğün öncesinde bir bardak su içmelisiniz. Böylece hem açlık hissinizi azaltarak gereksiz atıştırmalardan korunmuş, hem de günde en az 6 bardak su içmeyi garantilemiş olursunuz.

3-Sebzeye ağırlık verin. Her öğününüzde mutlaka pişmiş ya da çiğ olarak sebze tüketmeye özen gösterin. Böylelikle hem bağırsakların daha hızlı çalışmasını sağlar, hem de daha uzun süre tok kalabilirsiniz. Bu nedenle gün içinde minimum 2 -3 porsiyon sebze, yine aynı oranda meyve almayı alışkanlık haline getirin.

4-Küçük porsiyonlar tercih edin. Bunun içinde tabak ölçünüzü küçültün. Daha küçük tabaklarda yemek yemeye çalışın.

5-Tatlı tüketiminizi sınırlayın veya daha masum altenatifler tercih edin. Eğer gün içinde karbonhidrat tüketimimize dikkat edersek “tatlı krizi”miz tutmaz. Oysa tatlı ihtiyacımızı önlemenin tek yolu düzenli beslenmek ve enerjiyi dengeli bir şekilde almaktan geçiyor. Örneğin açlık anında tükettiğimiz yüksek kalorili bir tatlı bizi kısa süre sonra tekrar acıktırırken; bol peynirli kepekli sandviç yerseniz neredeyse 3 saat boyunca tok kalabilirsiniz. Eğer illa ki tatlı yemek istiyorsak baklava ve şekerpare gibi kalorisi bol tatlılar yerine, daha az kalori içeren sütlü tatlıları tercih edin.

6-Yağları beslenmenizde tamamen çıkarmayın. Kilo vermek uğruna yağdan vazgeçmeyin. Çünkü yağlar sindirimi en uzun süren grup oldukları için yemeklere ilave etmezseniz uzun süre tok kalamazsınız. Gün içinde yemeklere katacağınız sıvı yağ miktarı 4 – 5 tatlı kaşığını geçmemeli. Ve sağlık için mutlaka sıvı yağları tercih edin, doymuş yağ içeren katı yağlardan uzak durun.

9-Öğün atlamayın. Zayıflamak aç kalmak demek değildir. Aksine metabolizme hızını en iyi arttıran şey azar azar sık sık yemek yemektir. Çünkü aç kaldığınızda vücudunuz bunu bir tehdit olarak algılıyor ve ihtiyaç duyulan enerjiyi yağ dokusundan almaya başlıyor

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]