Tatlı krizine mahkum muyuz?

[vc_row equal_height=”yes” content_placement=”middle” type=”vc_default” margin_top=”5″ margin_bottom=”10″ css=”.vc_custom_1505399823785{padding-top: 5px !important;padding-bottom: 20px !important;}”][vc_column][vc_column_text]HAYIR!!! Hiç birimiz tatlı krizleri yaşamaya mahkum değiliz. Zaman zaman çok stresli dönemlerde, özellikle kadınlarda adet dönemi öncesinde veya yanlış yapılan diyetlerin sonucunda tatlı krizleri baş gösterir. Hiç merak etmeyin bu ay size bu dönemi başarı ile atlatmanızı sağlayacak ve hayatınızı kolaylaştıracak öneriler hazırladık. Önerilerimizi okumadan önce sakın unutmayın bu konudaki en büyük yardımcınız SABRINIZ; en büyük düşmanınız ise BEYNİNİZ dir.

1-      Sabah güne başlarken ilk yediğiniz yiyecek kesinlikle bir tatlı olmamalı. Çünkü güne tatlı bir besinle başladığımızda kan şekeri dengesi bozulacağından dolayı bütün gün tatlı ihtiyacınız oluşacaktır ve unutmayın önünüzde koca bir gün var! Düzenli ve dengeli kahvaltı bu nedenle önemli.

2-      Ara öğün alışkanlığı kazanmalısınız. Her öğün arası en az 2, en fazla 3 saat olmalı. Uzun süreli açlıklar sizi tatlı krizine sürükler. Çünkü uzun açlıkla birlikte kan şekerimiz çok fazla düşer ve onu en iyi ve en hızlı yükselten şey bir tatlı olduğu için beyniniz tatlıdan başka bir şey düşünemez hale gelir.

3-      Duygusal açlık ve fiziksel açlığınızı ayırt etmeye çalışın. Bazı zamanlarda stres, depresyon, ölümler, duygusal ilişkilerdeki sıkıntılar mutluluk hormonları dediğimiz bazı hormonların salınımını etkiler bu da bizi mutsuzluğa ve bir çıkmaza sürükler. Bu durumda tatlı krizine girmemize neden olur. Böyle zamanlarda yemek fikrinden uzaklaşabilmek için odak noktamızı değiştirmeyi denemeliyiz. Belki bir hobi edinebilir veya biraz temiz havada yürüyüş yapabiliriz.

4-      Glisemik indeksi yüksek olan (kan şekerini yavaş yükseltip uzun süre düşmesini engelleyen) posalı besinler bir kriz anında bize yardımcı olabilir. Öğünlerimizde kurubaklagiller, tam tahıllar, sebze ve meyve tercih edilmelidir. Meyve içeriğindeki fruktoz adı verilen şeker içeriği nedeniyle kan şekerini çabuk yükseltip kısa sürede düşürebileceği için yanında protein içeriği yüksek süt, yoğurt gibi besinlerle tüketilerek kan şekerinin daha yavaş düşmesi sağlanabilir.

5-      Tatlı krizinizi meyve ile yatıştırmaya çalışın. Ama tercih edeceğiniz meyve posa açısından zengin bir meyve olmalı. Kuru meyveler doğru bir tercih olabilir. Kuru kayısı, kuru üzüm gibi. Hatta bu meyveleri de yerken tarçın kullanabiliriz. Çünkü son yıllarda yapılan araştırmalar  tarçının tatlı ihtiyacını azalttığını gösteriyor.

6-      Su tüketiminize dikkat edin. Belki o anda ihtiyacınız olan şey gazlı ve şekerli bir içecek yerine su dur. Günde 2 litre su içtiğinize emin olun.

7-      Eğer tatlı krizinden tatlı yemeden kurtulamıyorsanız; doğru tatlıyı seçin. Sütlü tatlılar, meyve tatlıları veya bitter çikolata belki de o an için doğru tercih olabilir. Mesela meyve ile yoğurdu karıştırıp kendi tatlınızı yapıp krizi kolayca atlatmış olabilirsiniz.

VE SON OLARAK UNUTMAYIN; sizi o andan çok mutlu eden tatlı sonrasında sizi mutsuz edecektir.

MUTLU VE SAĞLIKLI GÜNLER…[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]